星期六, 5月 29, 2010

上海世博搏命遊(四)


「城市,讓生活更美好!」我第一次見呢句世博slogan,已經諗超~講乜Q呀!不過念著祖國仍停留於發展中國家嘅思維,而且又要將近年嘅「經濟發展」合理化,唯有表示理解同容忍。到出發前上氣象局查天氣,發現網站頂頭有句「氣象,讓世博更美好!」,真係連膽汁都嘔埋出嚟,喂,唔好咁樣侮辱中國文字好喎!

後來知道世博slogan原來係Better City, Better Life,即刻順氣好多!換句話說,中文版說法可以同英文版反向發展,你有你可持續發展,我有我大興土木,中文世界與英文世界河水不犯井水。

喺東方航空機上,著陸前,機組人員讀出一段歡迎遊客參觀世博嘅英文訊息,有朋友話聽到個空姐將Better City, Better Life講成「Bad City, Bad Life」,好誠實!好好笑咁話!不過我覺得其實佢只係輕音咗同某啲音發唔到,同好多國家口音類似,我哋講開廣東英文聽唔慣啫~

成個世博會都係搞visual,搞3D,panorama同變色LED,better city = newer technology,但又有啲流於無聊。加拿大Montreal館有條環保宣傳片係mechanical 3D,一格格升高,幾過癮,不過即係要用摩打,咪又用多啲電囉~

芬蘭館描述嘅未來城市畫面--芬蘭國寶Nokia為你留影,遊客樣貌會走入大屏幕裡面!

窮啲嘅國家又點呢?孟加拉館成個館基本上貼十幾張海報就算,另外賣下手工藝咁。我覺得貼海報呢招都ok,只要揀得好,足以令遊客了解國家文化,又夠環保!呢張「數碼孟加拉」,同得四幅牆嘅孟加拉館相映成趣,說明幻想係無限嘅!

約旦館主力sell死海,呢邊廂講死海水位逐年下降,嗰邊廂大賣死海鹽產品,仲可以即場享用死海泥facial服務 (當然係收費嘅)!

由中國俾錢起嘅非洲聯合館,好似一個廢置嘅商場,但勝在冷氣夠勁,適合歇腳。非洲國家冇咩好搞,都係賣下精品同非洲鼓咁。呢個檔口特別啲,有土著求偶MV睇,幾得意喎!但係我連個國家名都唔記得囉.......

丹麥某城市嘅案例館,展出多款功能單車!呢架係腳踏BB車,可以放兩個B,備有安全帶,仲有幾款不同設計!單車上路,才是王道!負責介紹嘅丹麥哥哥話我哋講high-level English,可想而知,佢每日serve啲咩人,有幾悶~ (按:唔係個個館都由該國派員當值,好多館都係中國人serve你,幾冇feel。有時又會有啲西人自命普通話好,服務殷勤,但係你一同佢講英文,竟然即刻變臉......)

古代的聚落,攝於土耳其館。個土耳其管理員話香港好貴,唔捨得去,叫我哋有時間一定要去土耳其睇下!

Better City, Better Life,你話,我哋到底喺度追求啲咩呢?喺龐大嘅世博會背後,又掩飾咗幾多嘢呢?


Future係咁?好驚呀我!!

(唔好意思,為咗畫面美觀,我cut走咗上面句中文)


~第四節完~

10 則留言:

  1. 城市讓生活更美好 其實顧名思義 一個良好的城市規劃和建設 一些利民的公共和配套設施完善 人民的生活水準自然提高 (大概很多人不願意活在一些原始到什麼都沒有的地方) 近年上海尤其浦東地方的發展快得很 短短十幾年 高樓大廈的興建多不勝數 令人不得不聯想到上海快速的經濟發展 不過建設就多 但規劃方面就沒有經過太多的商討 因為政府的強勢發展 只要官員一批准某發展 就立刻上馬 (和香港多年來西九發展討論成強烈對比) 但如果為了速度 忽略了建設的規劃和配套 人民的生活水準只會降低... 當然上述只講了城市的硬件發展 還未講軟件發展 如教育和道德水平......

    回覆刪除
  2. "有時又會有啲西人自命普通話好,服務殷勤,但係你一同佢講英文,竟然即刻變臉......"

    點解會甘既呢你覺得??

    回覆刪除
  3. 旧死海盐好似我冰箱发左mold既orange,因为我熄鬼左个fridge,拿离做发mold实验

    回覆刪除
  4. 有冇睇過1927年德國電影[大都會](METROPOLIS)?電影入面的城市、工廠...正是今天的超高夾窄城市, 冇人性工廠...套戲真巴閉!

    回覆刪除
  5. 傘匙,今天看了報紙報導(http://orientaldaily.on.cc/cnt/china_world/20100530/00178_005.html),說為了不用排長龍比他人快點入場館就扮殘障,非常可恥。你們有否看到這些無恥的人呢?不過非常欣賞那位上海音樂學院劉辰子女同學,在內地尋好人可謂萬中無一。

    回覆刪除
  6. jellyfish30/5/10 22:14

    ha a flower-carved toilet, with words 'basic need' underneath! may i ask which country boldly present this?

    once a respectable senior told me she thinks toilet (or more accurately the sewage system) is the most important development... sounds funny at first, but then i realize i've taken many things in life for granted

    回覆刪除
  7. 回Doraemon: 我覺得人類聚落的"發展"應是從人文性出發, 而"現代化"城市發展卻往往與文明背道而馳, 例如富士康事件, 還有其他不合乎人道與常理的現象, 都是因為"發展"定義本身出現了偏差而生.

    回Lemon:我不知道,你是否知道呢?我唯一想到的是我英文不夠好,但他不知道我的普通話不一定比英文好~BTW,那是澳洲館的職員~

    回匿名: 從九唔搭八程度睇, 我估你係狼少年.

    回cammy:你可以睇埋卡爾維諾小說裡面嘅城市觀!我覺得二十世紀嘅人好多一早都已經估到廿一世紀會發生咩事,只係好勝嘅人類冥頑不靈,唔見棺材唔流眼淚~

    回Jessica:我有聽聞過,現場可能有都唔定,不過我冇特別留意~印象中,近代中國文化係容許人使用一切呃呃騙騙嘅手段嚟換取自己要嘅嘢,總之唔係殺人放火,警察唔拉都唔算係罪,如果警察拉咗,就賄賂個警察~ 我相信內地有好人,你都唔好唔信,如果認定中國好人萬中無一,社會只會差落去~ 我會話,係內地文化欠缺咗一啲好重要嘅嘢,必須趕快覺醒同修補......

    回jellyfish,呢件藝術裝置攝自"城市未來館",係主題展館,並非個別國家展館~ 但係我喺日本產業館見到類似嘅青花瓷廁所~ 除咗排污系統之外,供水系統一樣偉大!

    回覆刪除
  8. 唔記得講添,有日,我一路行世博一路感慨,翕咗句:城市,讓生活更老土!大帝一聽到就爆笑喎!

    另外,有一張攝自卡塔爾館嘅相片本來打算喺呢篇刊登,但寫寫下張相唔見咗喎!張相用中文寫住:更好的城市,更好的生活!好嘢呀,堅持標準中文冇呃秤!

    回覆刪除
  9. 唔肯定啊,或者佢覺得你睇小佢既普通話能力掛。佢係澳洲人同佢地首相陸克文普通話laklak聲有無關係?

    回覆刪除
  10. jessie,如果你想去土耳其,我推荐你去棉花堡~~~~哇,简直人间仙境啊~~~~超正啊

    回覆刪除